o nas #

Cele

Grupa ZPR Media to specjalista w dostarczaniu szeroko rozumianej rozrywki, informacji i porad. Obracamy się w ramach wszystkich dostępnych mediów (prasa, radio, internet, telewizja), dzięki czemu nasza oferta merytoryczna dociera do osób o różnych zwyczajach konsumpcji contentu. Rozwijamy zarówno marki ze swojego portfolio, jak i usługi dla szeroko rozumianego biznesu, w tym m.in. produkcję telewizyjną. Jesteśmy niekwestionowanym liderem także jeśli chodzi o sieci radiowe czy eventy – stawiamy na bezpośredni kontakt z odbiorcami, realizując cieszące się uznaniem wydarzenia: imprezy, konferencje, szkolenia czy plebiscyty.
Partnerzy biznesowi Grupy ZPR Media mogą korzystać z różnorodnych i wielowymiarowych wariantów współpracy, pozwalających jak najlepiej zaspokajać ich oczekiwania. Media należące do Grupy zapewniają skuteczne i przyjazne dotarcie z przekazem reklamowym do obecnych oraz potencjalnych klientów.

Opis grupy zpr media

Grupa ZPR Media to jedna z najdynamiczniej rozwijających się grup mediowych w Polsce. Znajduje się w gronie największych wydawców prasowych, nadawców radiowych, właścicieli serwisów internetowych, prowadząc równolegle działalność eventową oraz oferując skrojone na miarę usługi dla biznesu.

Do Grupy ZPR Media należą: gazeta codzienna „Super Express”, a także magazyny o tematyce wnętrzarskiej i budowlanej, w tym miesięcznik „Murator”, będący jednym ze sztandarowych tytułów Grupy. Od ponad 30 lat pismo to jest niekwestionowanym liderem na rynku prasy budowlanej. Dzięki sile „Muratora” udało się powołać do życia działające z sukcesem marki towarzyszące: kolekcję projektów domów i budynków usługowych oraz gospodarczych (Projekty Gotowe), a także Murator FINANSE, zajmujące się pośrednictwem finansowym. W portfolio wydawnictwa znajdują się ponadto miesięczniki: „Dobre Wnętrze”, „M jak Mieszkanie” i „Moje Mieszkanie”. Wszystkie trzy mają łącznie najwyższą sprzedaż w segmencie pism wnętrzarskich, co umacnia pozycję Grupy jako specjalisty w dziedzinie urządzania wnętrz. Listę miesięczników zamyka „Architektura-murator” – największy w Polsce magazyn adresowany do praktyków oraz miłośników architektury, inicjator ważnych dla branży przedsięwzięć. Jeśli chodzi o print, Grupa ZPR Media to także informatory odpowiadające na potrzeby profesjonalistów z branży budowlanej i instalacyjnej, a także Wydawnictwo Harde, specjalizujące się w literaturze dokumentalnej, hobbystycznej i obyczajowej.

Grupa ZPR Media nieustannie inwestuje w rozwój nowych technologii. Zarządza serwisami internetowymi skierowanymi do odbiorców indywidualnych i profesjonalistów, a także prowadzi projekty e-commerce. Z liczbą ponad 15 milionów użytkowników jest w czołówce polskich wydawców (Mediapanel, grudzień 2020). Ale to nie wszystko. Obok internetu Grupa mocno stawia również na radio, kierując swoją ofertę do szerokiego grona odbiorców. Lider pod względem słuchalności wśród młodzieży – Radio ESKA – to największa sieć lokalnych rozgłośni, nadająca w 43 miastach Polski. Dostępne w 20 miastach jest z kolei ponadregionalne Radio VOX FM, które prezentuje szeroko rozumianą muzykę taneczną. Wyłącznie polskie piosenki gra Radio WAWA (stacji można słuchać w 14 miastach Polski), muzykę rockową – Warszawskie Radio ESKA, natomiast Radio Plus to sieć diecezjalnych rozgłośni lokalnych (projekt prowadzony wspólnie ze spółką Eurozet).

Grupa pracuje na swoją renomę wszechstronnego podmiotu mediowego także dzięki produkcjom telewizyjnym i komercyjnym. Jako ZPR Media realizuje projekty rozmaitego kalibru i dla szerokiego grona klientów: stacji telewizyjnych, serwisów streamingowych czy innych mediów. Specjalizuje się w tworzeniu treści wideo: reklam, branded contentu, programów telewizyjnych, bilbordów sponsorskich, a także eventów, konferencji online czy podcastów. Do dyspozycji klientów i samej Grupy jest profesjonalne studio TV, oferujące dodatkowo wynajem sprzętu.

W ramach Grupy działają ponadto dwie wytwórnie muzyczne: Lemon Records i ZPR Records, natomiast jako ZPR Muzyka firma zajmuje się dystrybucją materiałów audio oraz wideo do popularnych platform cyfrowych.

Zważywszy na szeroko zakrojony profil działalności oraz rozbudowane kompetencje pracowników w wielu dziedzinach, Grupa z sukcesem świadczy usługi dla biznesu. Instytut Badań Pollster zajmuje się internetowymi badaniami ilościowymi, będąc jednym z głównych dostawców w tym obszarze na polskim rynku. Z kolei funkcjonujący od 1997 roku internetowy dom mediowy IDMnet specjalizuje się w realizacji kompleksowych działań z zakresu marketingu internetowego. Monetyzuje powierzchnie reklamowe w modelu Programmatic oraz realizuje kampanie Performance, rozliczając się z klientami za efekt.

Organizowane przez Grupę imprezy, konferencje, szkolenia czy plebiscyty cieszą się uznaniem i niesłabnącą popularnością, tym samym dopełniając wachlarz oferowanych przez firmę usług. Wśród najważniejszych inicjatyw trzeba wymienić Debaty z Super Biznesem, podczas których zaproszeni goście poruszają zagadnienia istotne z punktu widzenia przedsiębiorców. Za działalność przynoszącą korzyści polskiej gospodarce Grupa przyznaje ponadto prestiżowe Złote Laury Super Biznesu. Nagrodę tę ustanowiono w 2014 roku, a jej wręczenie odbywa się co roku podczas uroczystej gali. Do najstarszych wydarzeń organizowanych przez Grupę należy plebiscyt na najbardziej wartościowe realizacje w Polsce od przełomu 1989 roku. Mowa oczywiście o konkursie Życie w Architekturze, którego początki sięgają 1995 roku. Rok 2020 to z kolei debiut konferencji WELL-BEING DESIGN, poświęconej dobrostanowi fizycznemu i emocjonalnemu użytkowników. Impreza odbyła się online i potwierdziła siłę wnętrzarskich marek Grupy.

Więcej

ZARZĄD GRUPY

telewizja, internet, prasa, radio, eventy, targi

Zbigniew Benbenek

przewodniczący rad nadzorczych ZPR Media SA, TIME SA, IDMnet SA

Więcej

Twórca Grupy ZPR Media, jednej z największych i najdynamiczniej rozwijających się grup medialnych w Polsce. Pełni funkcje prezesa rad nadzorczych szeregu spółek, m.in. Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA, ZPR Media SA, TIME SA, Radio ESKA SA. Jest autorem wizji rozwoju Grupy ZPR Media, w której większość projektów biznesowych opiera się na synergii spółek i współpracy zespołów.
Przez wiele lat pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, doprowadzając do prywatyzacji i skutecznej restrukturyzacji firmy, która przekształciła się w jedną z największych grup kapitałowych w Polsce.

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE OBSZARAMI BIZNESOWYMI

internet, prasa, radio

Katarzyna Białek

dyrektor zarządzająca segmentów Internet i magazyny oraz działów marketingu

Więcej

prezes zarządu TIME SA
prezes zarządu Radio ESKA SA
wiceprezes zarządu IDMnet SA

W TIME SA odpowiada za rozwój wszystkich projektów prasowo-magazynowych i internetowych. Zarządza serwisami internetowymi i pionem społecznościowym, współkoordynuje pracę działów technologicznych: graficznych, webmasterskich, programistycznych, SEO. Nadzoruje pracę redakcji działów marketingu i promocji marek magazynowych, internetowych oraz radiowych.

Z firmą związana jest od 1997 roku. Rozpoczynała pracę w biurze reklamy Informatorów. Współtworzyła najpopularniejsze i jedne z najważniejszych w polskim Internecie serwisy branży budowlanej: Murator.pl (wcześniej Muratordom.pl) i Muratorplus.pl. Awansowała na stanowisko dyrektora strategicznego Wydawnictwa MURATOR, w 2009 weszła do zarządu wydawnictwa i objęła funkcję dyrektora zarządzającego. Od 2010 pełniła funkcje wiceprezesem zarządu spółki TIME SA, następnie została wiceprezesem spółki MURATOR SA (ZPR Media SA – rezygnacja w 2017). Od 2017 roku pełni funkcję prezesa zarządu TIME SA. W maju 2020 roku została również prezesem zarządu spółki Radio ESKA SA.

internet, prasa, radio

Michał Hejka

odpowiada za rozwój nowych modeli i kanałów monetyzacji oraz rozwój analityczno-kontentowy w zakresie nowych mediów

Więcej

wiceprezes zarządu TIME SA
prezes zarządu IDMnet
prezes zarządu Accorp

Z Grupą ZPR Media związany od 10 lat. W 2008 roku objął stanowisko dyrektora ds. badań i rozwoju w IDMnet, a następnie dyrektora operacyjnego tej spółki. W 2010 roku połączył tę funkcję z funkcją prezesa zarządu w spółkach Afilo i AdAction. W 2013 roku zrezygnował z tych stanowisk, by zająć się tworzeniem Broker TV. Do czerwca 2017 pełnił funkcje wiceprezesa zarządu IDMnet oraz zasiadał w zarządzie spółki Accorp. W kwietniu 2020 roku został wiceprezesem TIME SA.
Wcześniejsze doświadczenia zawodowe to praca w domu mediowym OMD (obecnie Omnicom Media Group) oraz w Centrum monitorowania Rynku.

radio, internet

Paweł Szaniawski

odpowiada za obszar informacji i rozwój multimedialnego newsroomu radiowego w strukturach Grupy ZPR Media

Więcej

prezes zarządu spółek, do których należą koncesje Radia VOX FM, WAWA i ESKA Rock
wiceprezes Radia ESKA

W Grupie ZPR Media od 2019 roku. Wcześniej był związany z dziennikiem „Rzeczpospolita”. Od początku 2017 roku pełnił funkcję szefa działu Wydarzenia oraz szefa wydawców strony głównej Rp.pl. Jest pomysłodawcą projektu Ogólnopolskiej Bazy Oświadczeń Majątkowych (OBOM), realizowanego przez Gremi Media SA dzięki środkom z programu Google DNI. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował w tygodniku „Newsweek Polska”, gdzie m.in. kierował działem newsowym. Pracę w mediach zaczął pod koniec lat 90. jako redaktor i wydawca w serwisach internetowych (m.in. „Wiadomości” TVP) oraz reporter „Życia Warszawy”. Jest absolwentem wydziałów prawa i amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Odbył również staż w Missouri School of Journalism. 

prasa, internet

Ewa Lampart

dyrektor generalna Grupy Super Express, do której należą: dziennik "Super Express", serwisy internetowe Se.pl, Beszamel.pl, Podroze.pl, dział rozwoju biznesu, dział wideo i Wydawnictwo Harde  

 

Więcej

Obecnie w Grupie ZPR Media nadzoruje segment Super Express w zakresie funkcjonowania, rozwoju i wprowadzania wszystkich produktów ukazujących się pod tą marką.
W Grupie ZPR Media pracuje od 2010 roku jako dyrektor zarządzający segmentu Super Express i wiceprezes zarządu. W latach 2013–2017 była prezesem spółki i dyrektorem zarządzającym TV SPEKTRUM, w której odpowiadała za wprowadzenie na polski rynek dwóch stacji naziemnych: FOKUS TV w kwietniu 2014 roku i NOWA TV w listopadzie 2016r.
W branży medialnej pracuje od 1993 r. Przez 12 lat po stronie działu mediów agencji reklamowych (Lintas i Euro RSCG Poland) i w domu mediowym (Media Planning - grupa HAVAS) , następnie w latach 2003 – 2010 jako dyrektor marketingu prasy codziennej w Axel Springer Polska , gdzie była odpowiedzialna m.in. za wejście na rynek dzienników „Fakt” w 2003 r. i „Dziennik. Polska Europa Świat”, ich strategię marketingową oraz rozwój źródeł przychodu. Z wykształcenia jest filologiem języków słowiańskich. Studiowała w Warszawie, Belgradzie i Ljubljanie. Ukończyła także studia MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.

internet, technika

Piotr Cichocki

zarządza IT i rozwojem technologicznym Grupy ZPR Media

Więcej

wiceprezes zarządu TIME SA
wiceprezes zarządu Supermedia Interactive Sp. z o.o.

Pracę w Wydawnictwie MURATOR rozpoczął w 1995 roku. Do 2000 roku był szefem działu baz danych i wydawnictw multimedialnych, następnie został dyrektorem informatyki i telekomunikacji. Odpowiadał za strategię IT, administrację i helpdesk, projektował i tworzył oprogramowania (obecnie dział IT pracuje też dla innych spółek i obsługuje około 3000 stacji roboczych). W 2007 roku został prezesem zarządu i dyrektorem generalnym w Supermedia Sp. z o.o., gdzie nadzoruje działy sprzedaży, techniczny i księgowość. Od 2008 roku wiceprezes zarządu i dyrektor ds. nowych technologii spółki Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA, odpowiedzialny za IT, telekomunikację, dział rozwoju, serwis. W latach 2010-2019 prezes zarządu Supermedia Sp. z o.o. Od 2010 roku wiceprezes TIME SA, odpowiedzialny za IT i technikę radiową.

 

radio, internet

Marcin Gębala

odpowiada za nadzór nad finansami spółek

Więcej

wiceprezes zarządu Radia ESKA SA
wiceprezes zarządu Radia VOX FM
wiceprezes zarządu Radia WAWA
wiceprezes zarządu radia Eska ROCK
wiceprezes zarządu IDMnet SA
wiceprezes zarządu Supermedia Sp. z o.o.
wiceprezes zarządu TV Spektrum Sp. z o.o.

Z Grupą ZPR Media związany od 2000 roku. Początkowo pracował w działach Baz Danych oraz Sprzedaży. Następnie powierzono mu zadania obejmujące tworzenie analiz i planowanie strategiczne. Działając w tym obszarze awansował na kolejne stanowiska, początkowo był Koordynatorem ds. Analiz, następnie Szefem Działu Planowania Strategicznego, a ostatecznie został Dyrektorem Analiz Strategicznych. Od 2010 roku jako Dyrektor Działu Controlingu kierował procesem budżetowania w spółkach grupy mediowej. Wdrażał systemy raportowania i budżetowania w Grupie Radiowej Time. Ściśle współpracując z zarządem ZPR Media nadzorował działania operacyjne, a także wspierał budowanie strategii biznesowej. W latach 2015-2017 zasiadał w zarządzie spółki Promotor United Entertainment. Od września 2017 do czerwca 2019 roku pełnił funkcję prezesa zarządu spółki ZPR Media SA. Obecnie zasiada w zarządach m.in. spółek radiowych, gdzie odpowiada za obszar finansów.

telewizja

Ewa Latkowska

prezes zarządu ZPR Media SA

Więcej

Zarządza produkcją telewizyjną i wideo.
Dołączyła do Grupy ZPR Media w październiku 2016 roku. Wcześniej przez 20 lat pracowała w Telewizji Polskiej, gdzie pełniła m.in. funkcję zastępcy dyrektora ds. ekonomicznych Programu 2 TVP oraz p.o. dyrektora Programu 2. Współtworzyła strategie programowe oraz ramówki sezonowe w oparciu o analizy efektywności ekonomicznej i wyniki oglądalności. Odpowiadała także za pozyskiwanie środków finansowych na realizację projektów, tworzyła modele biznesowe oparte na koprodukcji, sponsoringu i wsparciu przez instytucje publiczne. Nadzorowała operacyjnie wprowadzanie na antenę dużych marek programowych: festiwali, tras koncertowych, imprez plenerowych oraz rozrywki wielkoformatowej.

prasa, internet, telewizja

Anna Sobota

zarządza pionem sprzedaży Grupy Super Express, magazynów i serwisów, a także pionem handlowym produkcji telewizyjnej i wideo

Więcej

wiceprezes zarządu ZPR Media SA
dyrektor biura reklamy Time SA (Grupa Super Express, magazyny i serwisy)

Związana z Grupą ZPR Media od 2006 roku. Od początku kariery w firmie pracowała w dziale współpracy z agencjami i klientami strategicznymi „Super Expressu”. Do kwietnia 2018 roku, gdy objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Grupy Super Express, pełniła funkcję dyrektora ds. współpracy z agencjami i klientami strategicznymi w spółce ZPR Media SA. Odpowiadała za koordynację sprzedaży w ramach produktów Grupy Super Express („Super Express”, Se.pl, „Super Biznes”). Do jej zadań należała m.in. współpraca z partnerami strategicznymi, w tym z ministerstwami, instytucjami skarbu państwa, stowarzyszeniami, firmami prywatnymi. Pełniła także funkcję dyrektora rozwoju sprzedaży w spółkach ZPR Media SA i IDMnet SA. W 2020 roku objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Time SA, rozszerzając swoje obowiązki o zarządzanie – obok Grupy Super Express – także pionem sprzedaży magazynów i serwisów.
Od marca 2017 roku jest prezesem zarządu spółki Media Express Sp. z o.o. W czerwcu 2019 roku została powołana na stanowisko wiceprezesa zarządu spółki ZPR Media SA, w której odpowiada za pion handlowy.

 

radio, internet

Mariusz Szuster

odpowiada za realizację celów operacyjnych we wszystkich obszarach, obejmujących działalność radiową w Grupie ZPR Media

Więcej

Dyrektor Generalny Grupy Radiowej
Prezes Zarządu Porozumienia Radiowego Plus

Z Grupą ZPR Media związany od 2000 roku. Pracował w działach handlowych, pełniąc funkcję dyrektora handlowego, a następnie od roku 2008 dyrektora zarządzającego w filiach spółek Radio Eska SA oraz Time SA. W roku 2011 objął stanowisko Zastępcy Dyrektora Krajowego Sprzedaży Bezpośredniej i od tego czasu odpowiadał za koordynację sprzedaży lokalnej w ramach produktów radiowych Grupy. Do jego zadań należało również nadzorowanie pracy we wszystkich oddziałach terytorialnych spółki, wdrażanie nowych projektów, sprzedaż Internetu, koncertów, współpraca z innymi spółkami Grupy ZPR Media. Od maja 2017 roku, jako Zastępca Dyrektora Handlowego Radia, zarządzał również zespołem sprzedażowym w Warszawie. W marcu 2020 roku został Dyrektorem Generalnym Grupy Radiowej. Pełni także funkcję Prezesa Zarządu Porozumienia Radiowego Plus.

radio, internet

Bogusław Potoniec

odpowiada za strategię programową stacji radiowych Grupy (Radio ESKA, ESKA Rock, Radio VOX FM, Radio WAWA, Radio Plus)

Więcej

dyrektor programowy Grupy Radiowej Time

W Grupie Radiowej Time pracuje od 2000 roku – najpierw jako dyrektor programowy Radia ESKA Łódź, a od 2002 roku jako dyrektor programowy Grupy.
Współtworzył strategię programową Radia ESKA, najpopularniejszej sieci lokalnych stacji radiowych w Polsce i najchętniej słuchanej stacji w formacie CHR (Contemporary Hit Radio). Jest też współautorem koncepcji kluczowych akcji promocyjnych Radia ESKA (m.in. ESKA odwołuje zimę, Hity na czasie, ESKA Music Awards, ESKA Summer City i inne). Ponadto, tworzył strategię programową i muzyczną nowych projektów radiowych Grupy, m.in. Radia ESKA Rock i VOX FM. Nadzoruje programy stacji Radia ESKA, ESKA Rock, Radia VOX FM, Radia WAWA i Radia Plus.
Przygodę z radiem rozpoczynał w 1985 r. w Studenckim Radiu „Żak” Politechniki Łódzkiej. Był dziennikarzem w Rozgłośni Polskiego Radia w Łodzi oraz w łódzkich oddziałach RMF FM i telewizji TVN.

 

Jacek Kapela

odpowiada za sprzedaż krajową i współpracę z kluczowymi klientami, domami mediowymi oraz agencjami

Więcej

dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej

Pracuje w TIME SA od kwietnia 2016 roku. Pełnił dotychczas obowiązki zastępcy Dyrektora Handlowego, które łączył z funkcją Dyrektora Działu Planowania. W kwietniu 2020 roku został dyrektorem handlowym ds. sprzedaży krajowej w pionie radiowym.
Z rynkiem reklamy i mediów jest związany od początku swojej kariery zawodowej. Był m.in. Prezesem Zarządu Grupy Radiowej Audytorium 17 w latach 2010 – 2014, a wcześniej przez siedem lat pracował w CR Media Consulting SA na stanowisku Dyrektora Departamentu Radiowego.